štvrtok 13. októbra 2011

Lekcia od princeznej by Jana Benková

Dnešná lekcia bude:
Lekcia od princeznej by Jana Benková

CoverDeal:  Pre ten čipkovaný golierik by som snáď aj zabíjala (...obrazne, samozrejme).
Deal: Vzťahová princezná
BestFriend4Ever: Redaktorka? Moderátorka?? Že sa pýtate...
Plus: Tabloid Bureau, 2 Bad Ex
RelationStatus: Je to ako so Salingerom

CoverDeal:  Pre ten čipkovaný golierik by som snáď aj zabíjala (...obrazne, samozrejme).
Tak fajn, odhliadnime na chvíľu od faktu, že v globále by sa slovenské verzie obálok dali klasifikovať ako zlé, a skúsme sa na obálku pozerať celkom nezainteresovanými, nezaujatími a absolútne objektívnymi očami.... Dobre, stále to pripomína Danielle Steelovú, alebo tak, ale je neodškriepiteľné, že na tej obálke je NAPRIEK TOMU, niečo zaujímavé. Keď už nič iné tak ten čipkovaný golier. To svečé o kvalite stylistov pri fotografovaní. Mohli si totiž povedať niečo typu: Načo sa trápiť, navlečieme tú babu do čierneho trika a to nejako vypáli, snáď... Ale nepovedali. A spravili fakt dobrú fotku. A musím pochváliť aj výber modelky a kaderníka...A ak sú tie naušnice perlové...
Ak by som to mala zhrnúť, tak to poviem takto: Za knihou s touto obálkou by som v kníhkupectve asi nešalela, ani by som nerobila emočné scény rodičom, sestrám a kamarátom niekde uprostred obchodu s cieľom vynútiť si ju (a verte mi, také knihy sú!!!). Dokonca by som tú knihu asi nehladala ani ako e-book (teda ak sa mám riadiť obálkou), ale... z knižnice, z police, kde by bola strčená medzi haldou Dánovych detektívok a evitoviek, odtiaľ by ma mňa jej obálka pôsobila asi ako príjemné osvieženie a vzala by som ju (HA!!! Práve som vám opísala, ako som sa k nej dostala.).

Deal:  Vzťahová princezná?
Ema má za sebou niekoľko nepodarených vzťahových excesov. Niektoré z nich aj zo slávnymi mužmi s ktorými sa spoznala vďaka svojej práci redaktorky. Ženského časopisu. Poradenskej rubriky. Presne tak, je to práca, po akej žiadna normálna redaktorka Netúži, ale ak sa Ema chcela uplatniť v obore, musela brať, čo je kto ponúkol. A tak radí zakomplexovaným ženským po päťdesiatke, aj dvadsiatkam, ktoré sa práve rozišli s chlapcom, ktorý „mal byť tým pravým“.
Ešte že má svojho Tomáša. Alebo nie?...

BestFriend4Ever: Redaktorka? Moderátorka?? Že sa pýtate...
Nebol ten nadpis spojler? Náhodou? No nič to, ... chcem povedať, že keĎ som rozmýšľala, či by som chcela Emu za najlepiu kamošku, alebo nie, zväžovala som niekoľko nezanedbateľných faktov. Napríklad, že má 32 (ja mám 20), alebo že je úspešná moderátorka v rádiu a zároveň pracuje pre úspešný ženský magazín (kto by takú kamošku nechcel). Ďalej som zvažovala fakt, že býva v Bratislave (ja tu študujem, ale že by som sa tu túžila aj usadiť, o tom silne pochybujem), a tak ďalej a suma sumárum mi vyšlo asi toto: Ema sa zdá byť fakt milá baba. Asi ako tá hlavná hrdinka z knihy The Boy Next Door od Meg Cabotovej, skrátka, dobrá partia, ale nie som si istá, či by najlepšie kamarátstvo v podaní mňa a jej malo perspektívu. Myslím.... viem, že sa vraví, že na veku nezáleží, ale úprimne, kto z nás tomu verí. Samozrejme, že na veku záleží. A poriadne... A hoci by bolo super mať za naj kamku novinárku s miliardou kontaktov, ktorá by mi vedela dohodiť job, aj keby som nechcela, musím povedať, že takto to nepôjde. Kamarátka určite, ale najlepšia asi nie. Žiaľ.

Plus: Tabloits Bureau
No vážne. Tie smiešne kóje, ktoré majú predstavovať kancelárie v redakciách, ma vždy fascinovali. Vždy som si predstavovala, že v jednej takej bude sedieť Rory Gilmorová a práve editovať svoj článok, ktorý ašpiruje na Pulizerku. Fakt.

Plus: Two Evil Exes
Videli ste Scott Pilgrim vs. theWorld. A všimli ste si tých nenápadných chlapíkov, ktorý sa volali Seven evil exes? Tak presne to mi pripomenuli dvaja slávny Eminy bývalí frajeri v knihe. Vážne. Smiala som sa ako bláznivá.

RelationStatus: Je to ako zo Salingerom
Poviem úprimne. Vyložím karty na stôl a nebudem kráčať okolo horúcej kaše... Túto knihu som začala s nadšením a plná entuziazmu čítať trikrát (áno, tá číslovka je správna) a dúfala som, že sa mi z neho aspoň trochu vráti späť, ale očividne nie som na takýto druh kníh ešte zrelá. Fakt. Čítala som na ňu asi milión pozitívnych recenzií, a napriek tomu sa mi s nimi nedarí stotožniť. Mrzí ma to, ale je to tak.
Ale naozaj sa mi veľmi páči, ako je kniha vystavaná. Myslím tým to, že tam sú nejaké listy od čitateliek a Emine reakcie, a až ta tým nasleduje celkový príbeh. A som naozaj hrdá, že na bujnej Slovenskej pôde konečne začínajú rásť noví autori, takže ma táto recenzia mrzí ešte o to viac.... Ale nehovorím, že je kniha zlá, to ani náhodou, len... ešte nie je pre mňa. Myslím, že je to ako s Jeromeom Davidom Salingerom, buď ho niekto miluje, alebo nenávidí. Nič medzi tým jednoducho neexistuje (a ak má niekto predsa len taký pocit, len klame sám seba)

Každopádne, ak chcete pohodové čítanie na pohodové jesenné večery, kľudne si ju objednajte. Banovať isto nebudete... aspoň by ste nemali... Skúste si ju objednať tu :D
Tak, to je všetko.
Majte sa pekne.
XOXO
DomiLondon


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára